Τα Φαινόμενα (σαν) της Πάττυ ...Απαντούν
Έτσι λοιπόν ξεπέρασαν τους προηγούμενους ...
Για να καταλάβουμε τα αποτελέσματα αυτής της ...εκστρατείας, ας δούμε επιγραμματικά ...
Με ποιους Τρόπους Εκφράζεται η Επιτυχία της "Patty":
Παραδείγματα Επιπλέον Εμπορικής Αξιοποίησης
Τέτοια παραδείγματα θα μπορούσαν να είναι τα παρακάτω:
Μήπως θα μπορούσε να γίνει κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα; Λέω, μήπως!
Ασφαλώς και θα μπορούσε.
Είναι τόσα τα θέματα που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε, που δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να τα βρούμε. Και μη σκεφθείτε ότι πάλι στα ίδια και τα ίδια θα πέσουμε; Πάλι τα ίδια πράγματα που έκαναν οι πρόγονοι θα δείξουμε;
Γιατί; Μήπως και οι Αργεντινοί το ίδιο δεν έκαναν;
Στο "Δια Ταύτα"
Αυτό που φαντάζομαι - εδώ και καιρό - είναι μια σύνθεση, ένα "πάντρεμα" ανάμεσα σε γνωστά φαινόμενα από την τηλεόραση, το διαδίκτυο, κλπ. Π.χ.
Αν γίνουν όλα αυτά σωστά, τότε μπορεί να "φουντώσουν" σαν ένα κοινωνικό φαινόμενο, όπου τελικά η μικρή και - τώρα τελευταία - παρεξηγημένη Ελλάδα ...
Ελπίζω κάτι ανάλογο να γίνει με κάποιο Ελληνικό εγχείρημα στο άμεσο μέλλον. Για να το πετύχουμε όμως αυτό, θα πρέπει να έχει κάποια χαρακτηριστικά, όπως:
Συνεχίζεται...
Είδατε τι έκαναν στην Αργεντινή οι φίλοι και συνάδελφοί μας (στην Κρίση);
Η αρχή έγινε με την ανακάλυψη του Ταγκό από τους Αργεντινούς και συνεχίστηκε με την "ανακάλυψη" της Εβίτας από τους Άγγλους (στο London's West End) και τους Αμερικάνους (στο Broadway).
Η σειρά για το επόμενο καλλιτεχνικό προϊόν της Αργεντινής (να κάνει τον γύρω του κόσμου) πήγε τώρα στην ...Σειρά: "Η πιο Όμορφη Ιστορία", ή αλλέως πως το φαινόμενο της "Πάττυ" - μια και αυτό είναι το όνομα της βασικής του Πρωταγωνίστριας, για όσους (ακόμη) δεν το ξέρουν.
Η σειρά για το επόμενο καλλιτεχνικό προϊόν της Αργεντινής (να κάνει τον γύρω του κόσμου) πήγε τώρα στην ...Σειρά: "Η πιο Όμορφη Ιστορία", ή αλλέως πως το φαινόμενο της "Πάττυ" - μια και αυτό είναι το όνομα της βασικής του Πρωταγωνίστριας, για όσους (ακόμη) δεν το ξέρουν.
Βέβαια, δεν είναι λίγοι οι γονείς, πιστεύω σε όλες τις χώρες όπου προβάλλεται η σειρά, που παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους ελάττωσαν τις ώρες της σχολικής εργασίας, για να ασχοληθούν με την Πάττυ και τα συν αυτής βλαστάρια της σειράς. Αυτή όντως είναι η αρνητική πλευρά. Και το κακό είναι ότι τα παιδιά στην σειρά αυτή δεν ασχολούνται καν με τα μαθήματά τους. Το μόνο που κάνουν είναι να τραγουδούν και να χορεύουν. Επόμενο είναι ...αυτό να θέλουν να κάνουν και τα εκατομμύρια των παιδιών που βλέπουν την σειρά αυτή.
Υπάρχει μήπως και κάποια θετική πλευρά; Φυσικά. Πάντα - σχεδόν - υπάρχει και μια θετική πλευρά σε κάθε τι το αρνητικό.
Ίσως αποδειχτεί τελικά ότι το "Ασχημόπαπο" (το ...χαϊδευτικό της "Πάττυ" στην τηλεοπτική σειρά) είναι μια καλή απάντηση στην Οικονομική Κρίση της Αργεντινής. Αν σας ξενίζει ο όρος "Ασχημόπαπο", θυμηθείτε π.χ. ότι η λέξη "Σκαθάρια" δεν ήταν το ...παρατσούκλι των Beatles, ήταν το όνομά τους! Με αυτό το όνομα τα αγάπησε ο κόσμος και με αυτό έκαναν την τρομερή επιτυχία τους.
Η Πάττυ σαν Εμπορική Επιτυχία
"Η Πιο Όμορφη Ιστορία" δεν παύει να αποτελεί μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Ίσως μάλιστα να είναι η μεγαλύτερη όλων των τηλεοπτικών σειρών που προέρχονται από την Λατινική Αμερική. Θυμάστε τι γινόταν με την Esmeralda και τον Jose Armando (Leticia Calderon και Fernando Colunga) πριν από 10 χρόνια και κάτι; Ε λοιπόν, νομίζω ότι η Πάττυ και η παρέα της τους έχουν ξεπεράσει.
Η επιτυχία της Patty βέβαια δεν οφείλεται μόνο στο "εσωτερικό" μέρος του πακέτου, δηλαδή του μέρους (της σειράς) που φαίνεται στην μικρή οθόνη. Κατά τη γνώμη μου οφείλεται κυρίως στο "εξωτερικό". Ποιο είναι το εξωτερικό; Ρίξτε μια ματιά και θα δείτε...
- Ξεκινήστε από τα Social Media (Facebook, Twitter),
- Πηγαίνετε στα Blogs και Sites και θα καταλάβετε!
- Το κάθε ένα από αυτά έχει από 1,5 μέχρι 2,5 εκατομμύρια URLs (δηλαδή Διευθύνσεις στο Διαδίκτυο)!
- Τώρα, το πόσοι είναι οι Επισκέπτες που μπαίνουν σε όλα αυτά, όπως καταλαβαίνετε, λίγο-πολύ είναι ...αμέτρητοι!
Για να καταλάβουμε τα αποτελέσματα αυτής της ...εκστρατείας, ας δούμε επιγραμματικά ...
Με ποιους Τρόπους Εκφράζεται η Επιτυχία της "Patty":
- Σε Πωλήσεις της σειράς αυτής σε 30 σχεδόν χώρες - μέχρι στιγμής.
- Σε Περιοδείες των δυο τουλάχιστον Πρωταγωνιστριών, σε αυτές τις χώρες.
- Σε Περιοδικά, CD, DVD, κλπ. που συνεπάγονται κάποια εμπορικά δικαιώματα.
- Σε Προώθηση Εξαγωγών για άλλα προϊόντα σχετικά με την σειρά.
- Σε Προώθηση του Τουρισμού, μια και αρκετά παιδιά ζητούν να πάνε στην Αργεντινή.
Παραδείγματα Επιπλέον Εμπορικής Αξιοποίησης
Τέτοια παραδείγματα θα μπορούσαν να είναι τα παρακάτω:
- Μέθοδος Ισπανικών με την ...Πάττυ! Ζητάω συγνώμη από τον Cervantes, αλλά τώρα είναι η ώρα της Πάττυ, για όσο τουλάχιστον κρατήσει!
- Σχολές Ισπανικών: Ομιλίες, Ημερίδες, Σεμινάρια, για την Πάττυ, που θα φέρουν παιδιά και γονείς να δουν και να εκτιμήσουν την "Κουλτούρα της Πάττυ". Μετά από αυτό βέβαια κάποιοι θα γράψουν τα παιδιά τους για εκμάθηση Ισπανικών. Ούτως ή άλλως, τα περισσότερα έχουν μάθει τα λόγια στα τραγούδια της σειράς!
- Σχολές Χορού: Διδασκαλία χορών της τηλεοπτικής σειράς, της Αργεντινής και της Λατινικής Αμερικής γενικότερα.
Μήπως θα μπορούσε να γίνει κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα; Λέω, μήπως!
Ασφαλώς και θα μπορούσε.
Είναι τόσα τα θέματα που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε, που δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να τα βρούμε. Και μη σκεφθείτε ότι πάλι στα ίδια και τα ίδια θα πέσουμε; Πάλι τα ίδια πράγματα που έκαναν οι πρόγονοι θα δείξουμε;
Γιατί; Μήπως και οι Αργεντινοί το ίδιο δεν έκαναν;
- Χορό και Τραγούδι αφορούσαν τα δυο προηγούμενα "Προϊόντα" (Ταγκό και Εβίτα),
- Χορό και Τραγούδι αφορούσε και το τρίτο, που αποδείχτηκε και ...φάρμακο για την οικονομία - στον όποιο βαθμό την επηρέασε βέβαια.
Στο "Δια Ταύτα"
Αυτό που φαντάζομαι - εδώ και καιρό - είναι μια σύνθεση, ένα "πάντρεμα" ανάμεσα σε γνωστά φαινόμενα από την τηλεόραση, το διαδίκτυο, κλπ. Π.χ.
- Συνδυασμός μιας σειράς όπως "Το Νησί", όπου φαίνεται το φιλότιμο του Έλληνα και η προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον.
- Του Reality Show: "Ο Υποψήφιος", όπου θα τίθενται προβλήματα Απασχόλησης που θα ζητούν Λύσεις με ορισμένες προδιαγραφές Χρόνου και Χρήματος.
- Ίσως και με Συμμετοχή του Κοινού μέσω Τηλεφώνου, Διαδικτύου, κλπ.
- Να δίνει Ιδέες για Εύρεση ή Δημιουργία Εργασίας στον μέσο Έλληνα, ή και ξένο - αν και όταν πάει στο εξωτερικό.
- Μια καλή σχετικά παρουσίασή μας στην Eurovision Τραγουδιού, που θα γίνει στα μέσα Μαϊου.
- Αν τώρα έλθουμε και με καλή σειρά, δηλαδή στην πρώτη 5άδα, ή και 10άδα, τόσο το καλύτερο!
Αν γίνουν όλα αυτά σωστά, τότε μπορεί να "φουντώσουν" σαν ένα κοινωνικό φαινόμενο, όπου τελικά η μικρή και - τώρα τελευταία - παρεξηγημένη Ελλάδα ...
- Μπορέί να βοηθήσει τον εαυτό της να ορθοποδήσει,
- Μπορεί να δώσει Λύσεις και σε άλλους λαούς, που υποφέρουν από την Κρίση.
Ελπίζω κάτι ανάλογο να γίνει με κάποιο Ελληνικό εγχείρημα στο άμεσο μέλλον. Για να το πετύχουμε όμως αυτό, θα πρέπει να έχει κάποια χαρακτηριστικά, όπως:
- Λέξεις και φράσεις που να καταλαβαίνουν οι ξένοι, όπως π.χ. αυτές που είναι ήδη στα Λεξιλόγιά τους.
- Με Ποίηση, Φιλοσοφία, Θέατρο και γενικώς ό,τι καλό ξεπήδησε από αυτό τον τόπο και το έχουν εκτιμήσει οι ξένοι.
- Με δρώμενα γενικώς που να έχουν ελληνικότητα μέσα τους.
Συνεχίζεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου