ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ - ή Δημιουγούνται!

Πιστέψτε στην ΕΛΛΑΔΑ - γιατί έχει Αστήρευτες Πηγές.
Πιστέψτε στους ΕΛΛΗΝΕΣ - γιατί έχουν Απίστευτες Ικανότητες!
Ακολουθείστε το ΑΣΤΕΡΙ σας - αφού μάθετε Πώς να το Δημιουργείτε!
Βρείτε τις Δουλειές που Υπάρχουν, ή Δημιουργείστε τις, ...ακόμη και μέσα στην Κρίση - αφού μπορείτε με τα ΔΩΡΕΑΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ (κάντε Κλικ)!

Βρείτε εδώ την ΓΝΩΣΗ και ΕΜΠΕΙΡΙΑ που χρειάζεστε, δωσμένες όπου πρέπει σοβαρά, αλλά και όπου πρέπει με Χιούμορ, για:
* ΕΥΡΕΣΗ Εργασίας: Κανάλια Αναζήτησης, Βιογραφικό, Συνέντευξη, Πρόσληψη

* ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Δικής σας Δουλειάς: Τρόποι Εύρεσης Επιχειρηματικών Ιδεων, Αποδοτικοί Συνδυασμοί, κλπ.
* ΒΕΛΤΙΩΣΗ Εργασίας: Διατήρηση Θέσης, Αύξηση και Προαγωγή
* ΒΕΛΤΙΩΣΗ Αυτοαπασχόλησης ή Μ.Μ. Επιχείρησης: Αποδοτικοί Τρόποι Διαφήμισης και Marketing με Μηδαμινό ή Μηδενικό Κόστος

* ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: Στατιστικές, Συστήματα, Στρατηγικές (κυρίως για το Τζόκερ, αλλά με Εφαρμογές και για άλλα Τυχερά Παιχνδια).

Ελάτε στην Άκρη, τους εί
πε. Είπαν: Φοβόμαστε. Ελάτε στην Άκρη, τους είπε. Ήλθαν. Τους Έσπρωξε και ...ΠΕΤΑΞΑΝ!
(Τους είχε δημιουργήσει Φτερά, αλλά αυτοί δεν το είχαν πιστέψει - ακόμα!)
Come to the edge, he said. They said: We are afraid. Come to the edge, he said. They came. He pushed them and they ...FLEW!
Guillaume Apollinaire

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Ένας Μικρομεσαίος Μαθαίνει να Αντιστέκεται - 1: Η Σιωπή των Λαθών

Γιατί Άργησα να Ξαναγράψω

Άργησα αλλά δεν σας εγκατέλειψα. Δεν εγκατέλειψα τον αγώνα - και την αγωνία σας - για να σταθείτε στα πόδια σας, επαγγελματικά. Όλοι εσείς που ψάχνετε για Δουλειά, ή  δουλεύετε κάπου, αλλά αγωνιάτε να μη χάσετε τη Δουλειά σας. Ακόμη κι εσείς που έχετε την δική σας Δουλειά και αγωνιάτε περισσότερο γιατί έχετε κι άλλους που δουλεύουν για σας και επομένως εξαρτώνται κι αυτοί από το πώς θα πάει η Επιχείρηση.

Ο λόγος λοιπόν που άργησα να γράψω, είναι ότι αυτές τις μέρες προσπαθώ να βοηθήσω μια Μικρομεσαία Επιχείρηση να γλιτώσει από την ...μόδα της εποχής. Ξέρετε για ποιο πράγμα μιλάω. Προσωπικά δεν θέλω ούτε καν να το προφέρω - ή να το γράφω... Αρχίζει από "Λου" και τελειώνει σε "κέτο"...
Όπως σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις, πέρασαν πολλά, η επιχείρηση, ...ο ιδιοκτήτης, ...οι εργαζόμενοι, ...οι οικογένειές τους.
Ακόμη όμως αναπνέουν, ... Aκόμα ζουν... Ακόμα στέκονται στα πόδια τους - και αντιστέκονται ...στους καιρούς.

Ευτυχώς όμως, πριν να είναι πολύ αργά, με πήραν τηλέφωνο και ζήτησαν την βοήθεια μου. ...όπως και άλλοι πριν από αυτούς.

Κι όλα αυτά χάρη σε αυτό εδώ το απλό Blog. 
Να 'ναι καλά αυτοί που δημιούργησαν το πρόγραμμα  Blogger, καθώς και η εφημερίδα Έθνος που είχε ένθετο το βιβλίο για το Blogging, εκείνο το Σάββατο πέρυσι, που έψαχνα να βρω τρόπο να κάνω το δικό μου Site ή έστω Blog.

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν μου ήταν αδύνατο να αρνηθώ, ...να μη δώσω αυτή τη βοήθεια...
Άλλωστε γι' αυτό τον λόγο έφτιαξα αυτό το Blog!

Βέβαια, με πέτυχαν σε μια στιγμή που όπως πάντα "έτρεχαν" οι διεργασίες για Βιογραφικά Σημειώματα κάποιων Υποψηφίων  για Εύρεση Εργασίας. Υπήρχαν και κάποιοι άλλοι Μικρομεσαίοι, που ήθελαν βοήθεια και είχα ξεκινήσει να τους την προσφέρω. Αυτό όμως απαιτούσε βοήθεια, όχι για να σταθούν αυτοί οι τελευταίοι στα πόδια τους, αλλά για να πάνε καλύτερα. Ήταν δηλαδή καλά και απλώς ήθελαν να πάνε καλύτερα.

Θεμιτό κι αυτό. Αλλά ...αφού ζήτησα συγνώμη, τους έδωσα τις κατάλληλες οδηγίες, που να μπορούν να τις δουλέψουν μόνοι τους - σύμφωνα με όσα είχαν προηγηθεί - και πήγα εκεί που με είχαν μεγαλύτερη ανάγκη, ...πολύ μεγαλύτερη!

Τους καταλαβαίνω όλους. Σε όποιο επίπεδο Επιτυχίας - ή Αποτυχίας - κι αν βρίσκονται. Έχω πάθος με την Επιτυχία - ειδικά την Οικονομική. Η πραγματική Ανάγκη όμως μιλάει από μόνη της. Κι αν έχεις καρδιά, πας εκεί που ξέρει αυτή!
Αυτό έκανα λοιπόν κι εγώ τώρα. Πράγμα όχι σπάνιο - για μένα - θα έλεγαν όσοι με ξέρουν.

Πάμε λοιπόν να δούμε επί του πρακτέου...

Φάση 1η: Η Σιωπή των Λαθών


Υπήρχαν Λάθη στην επιχείρηση, που κανείς δεν ήθελε να τα δει. Λάθη που έπρεπε να ανακαλυφθούν  - και να αποκαλυφθούν. Λάθη που για να βρεθούν χρειαζόταν η κατάλληλη "Ακτινογραφία".

Η ακτινογραφία αυτή βέβαια δεν έχει καμία σχέση με τα τεκταινόμενα στην ιατρική επιστήμη.
Εδώ εννοούμε την ακτινογραφία της Επιχείρησης - από την άποψη της Διαφήμισης και του Marketing. Από το πώς πήγαιναν σε αυτούς τους δυο τομείς, θα προδίκαζε - ή θα καταδίκαζε - το μέλλον της επιχείρησης. Αυτό που έχει σημασία για μένα είναι πώς κερδίζει μια επιχείρηση τον άρτον αυτής τον επιούσιο! Τα υπόλοιπα οικονομικά ζητήματα,  είναι θέμα λογιστή.

Πρώτο καθήκον λοιπόν ήταν να καταστρώσω ένα σχέδιο για πλήρες Ερωτηματολόγιο, που θα μου αποκάλυπτε τα Λάθη στην "Συμπεριφορά" της επιχείρησης στους δυο αυτούς τομείς, δηλαδή  της Διαφήμισης και του Marketing. Οι ερωτήσεις θα έπρεπε να αποκαλύψουν  ...
  • Ποια ήταν τα θετικά και τα Αρνητικά σημεία της Επιχείρησής τους.
  • Ποια ήταν τα Λάθη - και οι Επιτυχίες - σε αυτούς τους δυο τομείς.
  • Πώς διαμοιράζονταν αυτά στα Προϊόντα και στις Υπηρεσίες τους.
  • Ποιες οι σχέσεις τους με Πελάτες, Συνεργάτες και Προμηθευτές.
Το πλήρες Ερωτηματολόγιο βέβαια εκτεινόταν σε 4εις σελίδες και αφορούσε βασικά τα "4 Π", που αναφέρονται στους παρακάτω τομείς:
  1. Προϊόντα: Είδη, Τιμές και Ποιότητες, Προτιμήσεις Πελατών, Παρουσίαση Προϊόντων.
  2. Πελάτες: Είδη Καταστημάτων Πώλησης, Τρόποι Επικοινωνίας, Συναντήσεις Πωλήσεων, Πώς Σκέπτονται οι Πελάτες τους και οι Καταναλωτές.
  3. Πωλήσεις: Τρόποι Διαφήμισης, Τηλεφωνητές, Πελάτες, Συνεργάτες.
  4. Προβλήματα: Τρόποι και Λόγοι για την Πτώση των Πωλήσεων, (Αν-)Αξιοπιστία Προϊόντων-Εταιρείας-Αντιπροσώπων, Αντιρρήσεις Πελατών, Λανθασμένες Κινήσεις.
 Όπως καταλαβαίνετε, ήταν ...δουλειά να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις. Η συνάντηση με τον ιδιοκτήτη πήρε πάνω από δυο ώρες. Στεναχωρέθηκε λίγο, αλλά κατάλαβε ότι δεν υπήρχε άλλος τρόπος. Αν ήθελε να ξεφύγει από το τέλμα, ο δρόμος ήταν ανοιχτός. Αν ήθελε να παραμείνει σε αυτό, ο δρόμος ήταν και πάλι ανοιχτός. Αλλά σε αυτή την δεύτερη περίπτωση δεν θα καθόμουν να γίνω συμμέτοχος στο ...δράμα - για να μη το ονομάσω αλλιώς!

Από μια πρόχειρη εκτίμηση, έβγαλα τα πρώτα Συμπεράσματα για το ...

Τα 12 Λάθη που Έμεναν στην Αφάνεια

Έχω καταλάβει ότι ο κάθε Επιχειρηματίας ξέρει λίγο-πολύ ποια είναι τα δυνατά του σημεία, στα οποία μπορεί να στηριχθεί. Αυτό που σπάνια βλέπει όμως - ή κι αν το βλέπει, δεν κάνει ή δεν μπορεί να κάνει τίποτα - είναι τα Λάθη του, που είναι και τα αδύνατα σημεία του όλου συστήματος το οποίο αποτελεί την  επιχείρησή του. Πολλά από αυτά τα Λάθη τα κάνουν κι άλλοι, ίσως κι εσείς που διαβάζετε τώρα αυτό το άρθρο. Καλό είναι λοιπόν να τα παρουσιάσω, να τα δείτε, για να μπορέσετε να τα αποφύγετε. Τα βασικότερα Λάθη που παρατήρησα λοιπόν είναι τα εξής:
  1. Υπάρχει μικρή ποικιλία Προϊόντων. Προσέξτε, τα Προϊόντα είναι σαν τις Μετοχές. Κάποιες από αυτές ανεβαίνουν τώρα και κάποιες πέφτουν. Το ίδιο και τα Προϊόντα. Αν έχεις μικρή Ποικιλία, δεν είναι και τόσο σίγουρο ότι πάντα κάποιο από αυτά θα είναι "της μόδας".
  2. Υπήρξε μεγάλη σχετικά Επένδυση χωρίς την εξασφάλιση ανάλογου Κέρδους.
  3. Υπάρχουν μεγάλα Έξοδα συντήρησης της Επιχείρησης, χωρίς την ανάλογη κάλυψη από Κέρδη.
  4. Υπάρχει Άριστη Ποιότητα Προϊόντων, με Iso, αλλά με δυσανάλογα χαμηλές Τιμές - λόγω Ανταγωνισμού. Το πρόβλημα βέβαια με τις Τιμές είναι πως όταν αρχίσει η ...Διολίσθηση προς τα κάτω, γίνεται επιδημία και στο τέλος όλοι θα βγουν ζημιωμένοι - ακόμη και ο Καταναλωτής, αφού όταν κάποιος ρίχνει την Τιμή, σχεδόν πάντα ρίχνει και την Ποιότητα!
  5. Υπήρχαν "Κρυφοί Άσσοι" στα Προϊόντα, που όμως δεν είχαν την κατάλληλη Προβολή! Πολύ καλά στοιχεία, που αντί να αξιοποιηθούν για Διαφήμιση, έμεναν κρυφά!
  6. Ο τρόπος Παρουσίασης στα Καταστήματα είχε Θετικά και Αρνητικά στοιχεία, αλλά επιτρεπόταν να υπερισχύσουν τα Αρνητικά.
  7. Δεν είχε μάθει τον τρόπο του πώς σκέπτεται ο κάθε Πελάτης, ώστε να μιλάει "στην Γλώσσα" τους και να τους πείθει για παραγγελίες.
  8. Δεν του ήταν γνωστό ότι στα Προϊόντα υπάρχουν Χαρακτηριστικά και Οφέλη, Λογικά και Συναισθηματικά στοιχεία, ώστε να μπορεί να ελλίσσεται κατά την συνομιλία για την Παραγγελία.
  9. Δεν υπήρχαν άλλα άτομα για τις Πωλήσεις, εκτός από τον ίδιο την Επιχειρηματία - ούτε καν Τηλεφωνητές για να κλείνουν ραντεβού!
  10. Είχε σταματήσει να ψάχνει για νέους Πελάτες, ενώ από καιρό έβλεπε ότι οι παλιοί είχαν αρχίσει να λιγοστεύουν. 
  11. Δεν υπήρχε Site, ή έστω ένα Blog, όπου να μπορεί ο κάθε Υποψήφιος Πελάτης να πάρει περισσότερη Πληροφόρηση!
  12.  Δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ κανένα είδος Διαφήμισης. Αυτό βέβαια είναι καλό γιατί δεν ξόδευε χρήματα που θα πήγαιναν στον  ...βρόντο! Η σωστή Διαφήμιση όμως χρειάζεται - ειδικά όταν είναι και ανέξοδη! Κάποια στιγμή θα μιλήσουμε και γι' αυτή.
    Ας σταματήσουμε στα 12. Για όλα αυτά τα Λάθη - ή Προβλήματα - βέβαια,  οι λύσεις υπάρχουν! Ο μέσος Μ. Μ. Επιχειρηματίας όμως δεν τις βλέπει, όπως δεν βλέπει π.χ. και αυτά που γίνονται μέσα στο Χρηματιστήριο. Το εμπόριο είναι σαν ένα ανοιχτό χρηματηστήριο. Ο καθένας ακούει κάποια "παπαγαλάκια" για κάποιες Μετοχές, ή κάποιες ανάλογες "σειρήνες" για κάποια Προϊόντα και ...βουρ. Στο τέλος όμως ισχύει το  ...όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε.
    Το πού θα επενδύσεις την Δραχμή σου - ακόμα και σε ...Ευρώ να είναι αυτή - θέλει πολλή σκέψη και γνώση! Αυτοί που ξέρουν να βγάζουν χρήματα -  ακόμη και τώρα - από το Χρηματιστήριο ή από Business, έχουν πάρει μαθήματα και έχουν καταλήξει σε ένα σύνολο από Κανόνες, αφού πρώτα δοκίμασαν κάποια κεφάλαια. Τα μαθήματα αυτά δεν στα λέει κανένας και δεν τα γράφει κανένα βιβλίο - τουλάχιστον όχι απόλυτα σωστά και όχι σε πλήρη έκταση! Για να καταλάβεις τι γίνεται και τι πρέπει να κάνεις, θα πρέπει ...
    • Να διαβάσεις, να ρωτήσεις και γενικώς να Μάθεις.
    • Κατόπιν να κάνεις Πειράματα  - σε μικρά ποσά.
    • Τέλος να "ανοιχτείς" με μεγαλύτερα Κεφάλαια.
    • Πάντα να ψάχνεις και να βρίσκεις αυτά που είναι σε Άνοδο και φέρνουν Κέρδος!
    Αυτά ισχύουν τόσο στο Χρηματιστήριο, όσο και στις Επιχειρήσεις. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Χρηματιστήριο από μια σίγουρη πηγή που εγώ εμπιστεύομαι, πηγαίνετε στο Site "CosmosFinance", όσο την κρατάνε ακόμη ενεργή.

    Αυτά μπόρεσα λοιπόν να γράψω προς το παρόν. Ήθελα μέρες να τα βγάλω από μέσα μου και επιτέλους μπόρεσα.
    Δεν ξέρω ακόμη αν σας έδωσα μια ιδέα για το πώς μπορείτε να βοηθηθείτε κι εσείς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές.

    Όποιος θέλει μπορεί να μου κάνει κάποιο Σχόλιο στο τέλος του άρθρου.
    Η προσπάθεια αυτή όμως θα συνεχιστεί...


    Επόμενη Φάση:
    Θέλω πολύ να γράψω για τους τρόπους Έξυπνης Διαφήμησης, που δεν κοστίζει (σχεδόν) τίποτε, αλλά αποδίδει σχεδόν πάντα - και στα πάντα, όποιο δηλαδή είδος Μ. Μ. Επιχείρησης κι αν έχετε, ό,τι κι αν πουλάτε, δηλαδή σε Προϊόντα ή Υπηρεσίες.


    Εύχομαι ...
    Όλοι εσείς που έχετε το ίδιο πρόβλημα, να με ειδοποιήσετε εγκαίρως,
     ...όσο ακόμη αναπνέετε(!) - εννοώ σαν επιχείρηση.

    Πρόσφατα ξεκίνησα και δεύτερο Blog με το Wordpress, αλλά εκείνο αφορά το έτερο ενδιαφέρον που έχω, δηλαδή τα Τυχερά Παιχνίδια και ειδικά το Τζόκερ.

    Career Coach Cyrus

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου