ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ - ή Δημιουγούνται!

Πιστέψτε στην ΕΛΛΑΔΑ - γιατί έχει Αστήρευτες Πηγές.
Πιστέψτε στους ΕΛΛΗΝΕΣ - γιατί έχουν Απίστευτες Ικανότητες!
Ακολουθείστε το ΑΣΤΕΡΙ σας - αφού μάθετε Πώς να το Δημιουργείτε!
Βρείτε τις Δουλειές που Υπάρχουν, ή Δημιουργείστε τις, ...ακόμη και μέσα στην Κρίση - αφού μπορείτε με τα ΔΩΡΕΑΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ (κάντε Κλικ)!

Βρείτε εδώ την ΓΝΩΣΗ και ΕΜΠΕΙΡΙΑ που χρειάζεστε, δωσμένες όπου πρέπει σοβαρά, αλλά και όπου πρέπει με Χιούμορ, για:
* ΕΥΡΕΣΗ Εργασίας: Κανάλια Αναζήτησης, Βιογραφικό, Συνέντευξη, Πρόσληψη

* ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Δικής σας Δουλειάς: Τρόποι Εύρεσης Επιχειρηματικών Ιδεων, Αποδοτικοί Συνδυασμοί, κλπ.
* ΒΕΛΤΙΩΣΗ Εργασίας: Διατήρηση Θέσης, Αύξηση και Προαγωγή
* ΒΕΛΤΙΩΣΗ Αυτοαπασχόλησης ή Μ.Μ. Επιχείρησης: Αποδοτικοί Τρόποι Διαφήμισης και Marketing με Μηδαμινό ή Μηδενικό Κόστος

* ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: Στατιστικές, Συστήματα, Στρατηγικές (κυρίως για το Τζόκερ, αλλά με Εφαρμογές και για άλλα Τυχερά Παιχνδια).

Ελάτε στην Άκρη, τους εί
πε. Είπαν: Φοβόμαστε. Ελάτε στην Άκρη, τους είπε. Ήλθαν. Τους Έσπρωξε και ...ΠΕΤΑΞΑΝ!
(Τους είχε δημιουργήσει Φτερά, αλλά αυτοί δεν το είχαν πιστέψει - ακόμα!)
Come to the edge, he said. They said: We are afraid. Come to the edge, he said. They came. He pushed them and they ...FLEW!
Guillaume Apollinaire

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Καταστήματα: Τα 4 Επίπεδα Επιτυχίας

(1η Δημοσίευση της Μαρ-Αν, στο www.jobhunting-cyrus.blogspot.com)

Μια Απλή Παρατήρηση από Μαθήτρια του Δημοτικού


Αυτό είναι το πρώτο άρθρο που ξεκίνησε από δική μου παρατήρηση για το Blog μας. Όλα άρχισαν όταν είδα πράγματα που απ' τη μια με στενοχώρησαν κι απ' την άλλη με ευχαρίστησαν. Εχθές πήγα με τους γονείς μου στο Μαρούσι για μια βόλτα στα μαγαζιά, ώστε να προλάβουμε τις τελευταίες ημέρες των εκπτώσεων του Αυγούστου.
Φεύγουμε για 1-2 βδομάδες για διακοπές  - κι αυτό γίνεται κάθε μήνα τα Καλοκαίρια. Έτσι το προγραμματίζει ο μπαμπάς και μου αρέσει γιατί είναι σα να είμαστε συνέχεια κάπου για διακοπές όλο το Καλοκαίρι, αφού κι όταν είμαστε στην Αθήνα περιμένουμε τις επόμενες. Τέλος πάντων. 
Στο Μαρούσι μου αρέσει γιατί έχει και μια μικρή καφετέρια σε ένα στενάκι, όπου  έχουν παγωτό χύμα, με σοκολάτα, κρέμα ή ανάμικτο. Κάποια στιγμή όμως χαθήκαμε. Δηλαδή ήμασταν κάπου με τη μαμά και δεν μας εύρισκε ο μπαμπάς, γιατί η μαμά ήθελε να πάει και σε άλλα μαγαζιά από εκείνα που είχαμε συμφωνήσει με το μπαμπά. Αυτά κάνουν οι μαμάδες  στα μαγαζιά και έτσι οι μπαμπάδες δεν τις βρίσκουν εύκολα.
Αυτό βέβαια γινόταν από παλιά, αλλά εδώ και καιρό πήγα με  το μπαμπά και πήραμε ένα δεύτερο κινητό τηλέφωνο για να έχουν  από ένα και να βρίσκονται πιο εύκολα. Δεν ήθελαν  τα κινητά για λόγους, όπως έλεγαν, υγείας. Ευτυχώς όμως τους έπεισα να πάρουν και ένα δεύτερο για τέτοιες μόνο περιπτώσεις. Όχι τίποτα άλλο, αλλά αν δεν μας εύρισκε εγκαίρως ο μπαμπάς, δεν θα μπορούσα με τη μαμά να βρω που είναι εκείνη η καφετέρια με το παγωτό που ήθελα τόσο πολύ να πάρω!

Τι (και Πώς) Καταλαβαίνω Εγώ για την Αγορά

Πέρα από όλα αυτά, θα ήθελα να σας γράψω τις εντυπώσεις μου για αυτά που είδα στην αγορά του Αμαρουσίου και τα σκεφτόμουν την ώρα που έτρωγα το παγωτό.
Αλλά, θα μου πείτε  ...πώς ξέρω εγώ - κορίτσι πράγμα, που ακόμη δεν βγήκα από το αυγό (συγνώμη, απ' το Δημοτικό ήθελα να πω) - για πράγματα όπως τα μαγαζιά και η αγορά; Εδώ καλά-καλά άλλοι γονείς δεν θέλουν τα παιδιά τους σε τέτοια ηλικία να ασχολούνται με το χρήμα και ...αλλάζουν χρώμα όταν ακούνε ότι εγώ ασχολούμαι.
Μα, ...θα πρέπει να ξέρετε ότι ο μπαμπάς μου φροντίζει από τώρα να με εκπαιδεύει οικονομικά για το μέλλον και μου κάνει ερωτήσεις - όχι βέβαια όπως ο μπαμπάς του Μανωλάκη στο "Καφέ της Χαράς", για τις Πρωτεύουσες των Νομών, αλλά με ερωτήσεις πάνω στα οικονομικά, τουλάχιστον όσα μπορώ να καταλαβαίνω εγώ. 
Λέει μάλιστα πως αν δεν μάθει  ένα παιδί αυτά τα θέματα - όπως και κάποια άλλα - από τους γονείς του, θα τα μάθει από άλλους, που βέβαια δεν θέλουν απαραίτητα το καλό του, όσο το θέλουν οι γονείς του. Κάτι τέτοια κάνουν οι γονείς και τους συγχωρούμε τα όρια που μας βάζουν!
Μου αρέσουν λοιπόν οι ερωτήσεις αυτές γιατί όλο και κάτι μαθαίνω, αλλά επίσης στο τέλος 
πάντα κάτι βγαίνει τόσο σε γνώση, όσο και σε κάποιο προσωπικό όφελος - με "Bonus Εξόδου", π.χ. μια επίσκεψη σε καταστήματα παιχνιδιών κλπ.

Οικονομικές Ερωτήσεις

Ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές οι οικονομικές ερωτήσεις που να καταλαβαίνω εγώ; Μη στεναχωριέστε γιατί αυτές είναι ερωτήσεις σε επίπεδο που καταλαβαίνει κάθε παιδί της ηλικίας μου και πάντως είναι τεσσάρων ειδών:
  1. Κρίσης
  2. Σύγκρισης
  3. Μαθηματικά 1 
  4. Μαθηματικά 2
    Και τα 4 αυτά είδη ερωτήσεων αφορούν όπως είπα τα Οικονομικά, αλλά όπως θα δείτε, τα πρώτα 2 δεν χρειάζονται καν Μαθηματικά. Από τις άλλες δυο  πάλι, οι πρώτες χρειάζονται σύγκριση Αριθμών ή μια Αριθμητική Πράξη και οι δεύτερες χρειάζονται 1-2 Αριθμητικές Πράξεις ή 1-2 Αριθμητικές Συγκρίσεις.
    Βέβαια, ακούω ότι τώρα υπάρχει αυτή η Οικονομική Κρίση, αλλά ο μπαμπάς μου λέει ότι αργά ή γρήγορα θα περάσει, οπότε αυτά που μου μαθαίνει ισχύουν τόσο για τώρα όσο και για μετά.

    Θα σας δώσω τώρα τα 4 είδη των ερωτήσεων και από 1-2 παραδείγματα  για να καταλάβετε τι εννοώ.
    •  Ερωτήσεις Κρίσης, π.χ.  Ποιος κερδίζει περισσότερα: Αυτός που εργάζεται σκληρά, ή αυτός που εργάζεται έξυπνα; Εύκολη, έτσι; Μια άλλη πάλι είναι... Ποιος μπορεί να βγάλει περισσότερα χρήματα: Αυτός που εργάζεται για κάποιον άλλο, ή αυτός που εργάζεται στο ίδιο πράγμα για τον εαυτό του; Μη μου πείτε ότι κι αυτή δεν την βρήκατε.
    • Ερωτήσεις Σύγκρισης, π.χ. Ποιος ξοδεύει λιγότερα για αγορά ή ενοικίαση καταστήματος: Αυτός που χρειάζεται μεγάλη Αποθήκη, Βιτρίνα, κλπ. ή αυτός που χρειάζεται μικρές;
    • Ερωτήσεις Μαθηματικά 1, π.χ. Ποιος αξιοποιεί καλύτερα τον χώρο ενός καταστήματος που έχει:  Αυτός που νοικιάζει το κατάστημα με 1.000 Ευρώ το Μήνα, ή αυτός που αξιοποιεί ο ίδιος το κατάστημά του, κερδίζοντας 3.000 Ευρώ το μήνα;
    • Ερωτήσεις Μαθηματικά 2, π.χ.  Ποιος θα έχει μαζέψει περισσότερα στο τέλος του έτους: Αυτός που κερδίζει 2.000 Ευρώ το μήνα και ξοδεύει τα 1.900, ή αυτός που κερδίζει 1.500 το μήνα, αλλά ξοδεύει τα 1.300;
    2 Καταστήματα και 2 Παρατηρήσεις

    Πέρα από όλα αυτά λοιπόν, θα ήθελα να γυρίσω στο θέμα μας
    . Από όλα όσα είδα λοιπόν, εντύπωση μου έκαναν 2 Καταστήματα και 2 Καταστάσεις που παρατήρησα. 
    Ελάτε μαζί μου λοιπόν και θα σας περιγράψω όσο καλύτερα μπορώ αυτά που είδα.


    Τι Παρατήρησα:
    1. Είδα ένα κατάστημα που έδειχνε να πηγαίνει άσχημα,
    2. Είδα ένα άλλο κατάστημα που έδειχνε να πηγαίνει καλά ,
    3. Είδα - με λύπη μου - κάποια Καταστήματα που είχαν κλείσει,
    4. Είδα άλλα που πήγαιναν καλά, αφού ζητούσαν νέους Υπαλλήλους!
    Ανάλυση της Κατάστασης
    • Στο 1ο Κατάστημα: Φθορά. Πήγα με τη μαμά για μια αλλαγή σε κάτι παπούτσια. Ο καταστηματάρχης ήταν βαρύς και λιγομίλητος και δεν μας εξυπηρετούσε όσο έπρεπε. Ο μπαμπάς, που ήλθε αργότερα, τα κατάλαβε αλλιώς. Είπε δηλαδή ότι ο καταστηματάρχης ήταν μάλλον  στεναχωρημένος από την Οικονομική Κρίση και από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα που έχουν ανοίξει γύρω. Μου είπε επίσης πως είδε ότι ο καταστηματάρχης είχε 2-3 εφημερίδες απλωμένες στο γραφείο του και ότι άκουγε τις ειδήσεις στο ράδιο. Αυτό το  πράγμα, κατά τη γνώμη του, σημαίνει ότι μάλλον ενδιαφερόταν υπερβολικά για  τα οικονομικά γεγονότα που συμβαίνουν γύρω και άφηνε αυτά να τον παρασύρουν ψυχολογικά. Έτσι λοιπόν δεν είχε όρεξη να ασχοληθεί με πιο σωστό τρόπο στο κατάστημα με τους πελάτες. Εγώ πάντως δύσκολα θα πήγαινα ξανά σε ένα τέτοιο κατάστημα.
      • Στο 2ο Κατάστημα: Άνεση. Πήγαμε στο τέλος, όταν πια φεύγαμε για το αυτοκίνητό μας και το είδαμε τυχαία. Δεν είχε Κλιματισμό, όπως είχε το 1ο, και ήταν και σε ημιυπόγειο, πράγμα που δεν μου άρεσε. Αλλά όταν μπήκαμε, είδα ότι είχε τέτοια διακόσμηση που το έκανε να φαίνεται κάτι σαν ...σπηλιά. Μείναμε εκεί λίγα λεπτά, γιατί έκλεινε, αλλά μου φάνηκε σα μια μικρή περιπέτεια και στο τέλος, η γελαστή κυρία που το είχε, μου έδωσε και ένα δωράκι - τυπικό μεν, αλλά ευπρόσδεκτο. Μάλιστα, όταν φεύγαμε, είδα να μπαίνουν κι άλλοι πελάτες. Γενικά  μου έκανε καλή εντύπωση και θα ήθελα να ξαναπάω. Ο μπαμπάς λέει πως αυτό λέγεται "Επαναλαμβανόμενες Πωλήσεις", το να θέλει δηλαδή ο πελάτης να ξαναπάει για αγορές στο ίδιο κατάστημα. 
        • Η 1η Κατάσταση: Κλείσιμο. Αυτή αφορά κάποια καταστήματα που είδα να έχουν κλείσει. Δεν ξέρω τι είχαν και πουλούσαν όταν ήταν ανοιχτά και λειτουργούσαν, αλλά λυπήθηκα πολύ που έκλεισαν. Κι αυτό τόσο για τους ίδιους τους καταστηματάρχες, όσο και για τους λίγους ή πολλούς υπάλληλους που θα είχαν. Όλοι αυτοί είχαν οικογένειες και τώρα θα δυσκολεύονται πολύ να τις στηρίξουν. Βέβαια, όπως λέει ο μπαμπάς, πάντα υπάρχουν ευκαιρίες για Εύρεση ή για Δημιουργία Εργασίας. Τον έχω δει να το κάνει αυτό πολλές φορές στα σεμινάριά του ή σε παρέες, αλλά πάντως εκείνος δίνει τις συμβουλές και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να τις εφαρμόσουν. Ακριβώς όπως ο δάσκαλος Γυμναστικής προετοιμάζει την τάξη μας για τις επιδείξεις στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλά αυτός δεν μπορεί να κάνει τις επιδείξεις για μας.
          • Η 2η Κατάσταση: Ανάπτυξη. Αφορά κάποια καταστήματα που είδα να ζητούν υπαλλήλους, τόσο στην βόλτα που κάναμε, όσο και παλαιότερα αλλού. Τέτοια καταστήματα, που είδα τουλάχιστον εγώ, είναι κάποιες Καφετέριες, Σουβλατζίδικα, Πιτσαρίες, ή  ο Γερμανός, το Πλαίσιο, κ.α. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνουν, αλλά χαίρομαι που τα βλέπω. Δεν ξέρω αν συμβαίνει αυτό επειδή είναι μεγάλα και πολλά (σε μια αλυσίδα), αλλά πάντως τα δυο τελευταία μου αρέσουν  πολύ και όποτε ακούσω ότι ο μπαμπάς θα πάει εκεί, κοιτάω να έχω τελειώσει με τα μαθήματά μου για να πάρει κι εμένα. 
            Σημείωση:
            Θα ήθελα να πω ότι από όσα είδα, έγραψα όσα μπορούσα σαν "Έκθεση" και μετά τα συζήτησα με το μπαμπά. Αλλά από όσα μου είπε βέβαια εγώ κράτησα αυτά που κατάλαβα . Μετά ο μπαμπάς πήρε αυτά που έγραψα και τα έκανε ...άρθρο - αυτό δηλαδή που διαβάζετε. 
            Εμείς λοιπόν μένουμε στο Ν. Ηράκλειο και όπως λέει ο μπαμπάς η αγορά του Ν. Ηρακλείου (δηλαδή τα καταστήματά του) επισκειάζεται από τις αγορές του Αμαρουσίου και της Ν. Ιωνίας. Το ίδιο συμβαίνει και με την αγορά της Πεύκης. Και βέβαια, όλες μαζί αυτές οι αγορές, καθώς και του Χαλανδρίου και του Γαλατσίου (σε αυτές πηγαίνουμε συνήθως), όπως λέει πάλι, επισκειάζονται από το Mall και τα άλλα Εμπορικά Κέντρα της περιοχής, όπως Golden Hall, Avenue, κλπ. Τελικά όμως όλα αυτά και παντού όλα τα άλλα επιρεάζονται από την κρίση!  
            Όπως λέει όμως ο μπαμπάς Κύρος, θα πρέπει να δούμε την κρίση σαν μια ευκαιρία για βελτίωση, καθώς και άλλα πάνω σε αυτά που δεν καταλαβαίνω (ακόμη). Τα εξηγεί πάντως σε άλλα άρθρα δικά του.


            Τα Μελλοντικά μου Σχέδια
            Σε κάποια μελλοντικά μου άρθρα (δημοσιεύσεις, αναρτήσεις,  κλπ. πείτε τα όπως θέλετε) θα σας γράψω για:
            1. Μια Καταπληκτική Ιδέα του μπαμπά για να βγάζω Χρήματα. Αρκεί να σας πω ότι φέτος έβγαλα τόσα, που αποφάσισα να πληρώσω εγώ για το ξενοδοχείο που θα πάμε τώρα για τις τελευταίες διακοπές φέτος το Καλοκαίρι.
            2. Μια Λίστα με όλες τις Ιδέες για Δουλειές που μπορούμε να κάνουμε εμείς τα παιδιά, τις οποίες βρίσκω  μόνη μου ή τις σκεφτόμαστε με άλλα παιδιά, ή βέβαια τις ακούω από το μπαμπά. Θα είναι χαρά για μένα να τις καταγράψω και να τις παρουσιάσω σε μια λίστα και να τις συμπληρώνω σταδιακά με τις ιδέες που θα μου στέλνετε.
              Υπομονή και στα δύο αυτά, γιατί μετά από αυτές τις τελευταίες διακοπές που θα πάμε, κάπου εκεί μας περιμένει και το σχολείο. 
              Γι' αυτό λοιπόν ...κουράγιο!

                Quiz

                Δεν ξέρω πώς σας φάνηκαν "Τα Μελλοντικά μου Σχέδια".  Θα ήθελα τη γνώμη σας, είτε είστε παιδιά, είτε είστε μεγάλοι που θέλετε να βοηθήσετε. 
                • Θέλω να μου πείτε τις Δουλειές που έχετε κάνει μέχρι τώρα, εσείς τα παιδιά, για να τα βάλω στην λίστα και να τις μάθουν και τα άλλα παιδιά.
                • Όταν λέμε δουλειές βέβαια δεν εννοούμε "μεροκάματο",  όπως οι μεγάλοι, αλλά απλές και κάπως ευχάριστες δουλειές,  όπως Πότισμα Κήπου, Καθάρισμα Αυτοκινήτου,  κλπ.
                Περιμένω Ιδέες, τέτοιες που θα φέρουν Όφελος, ειδικά σε  όποιο παιδί τις κάνει Πράξη!

                Υ.Γ.1: Όταν βρω χρόνο να γράψω για την "Καταπληκτική Ιδέα του μπαμπά για να βγάζω Χρήματα" που έγραψα παραπάνω.

                Υ.Γ.2: Στις διακοπές που πήγαμε, όταν ήλθε η ώρα να πληρώσει ο μπαμπάς το ξενοδοχείο, πήγα κι εγώ μαζί του - όπως κάνω συνήθως, όταν πρόκειται να πληρώσει ή να αγοράσει κάτι σημαντικό. Η κυρία που είχε το mini hotel μας κατέβασε την τιμή από τα 50 στα 35 ευρώ τη βραδιά, επειδή της είχε πει αρκετά για το πώς να αυξήσει τους επισκέπτες του ξενοδοχείου. Τότε λοιπόν, πριν προλάβει να βγάλει τα λεφτά για να πληρώσει, έβγαλα και πλήρωσα εγώ! Ήταν κάπου 300 ευρώ, αλλά τα είχα κερδίσει από τις "Εργασίες" που έκανα. Τι είδους εργασίες είναι αυτές, θα το συζητήσουμε σε ένα επόμενο άρθρο μου. Μπορεί να αργύσω να το κάνω, αλλά θα το κάνω!

                  Δεν υπάρχουν σχόλια:

                  Δημοσίευση σχολίου